Thursday, May 28, 2015

SAMBUNG BELAJAR. ingat senang ?

sudah berada di suku jalan. aku mungkin merasa aku hampir berputus asa.
letih wehh. apa kau orang ingat senang bila da sambung belajar balik?

selain inginkan "kesarjanaan" itu, apa kau orang ingat sesenang itu kau nak capai?
aku tahu setiap kejayaan pasti ada faktor-faktor yang berdiri dibelakangnya (Sarah, 2015)
yang akan menyokong kejayaan itu . 

sebenarnya nak cerita yang aku sangat la stresssssss . boleh tgk tahap kestressan aku berdasarkan betapa panjang sss itu.

konon-konon amik coursework takpayah pkir pasal research. sbb aku agak slow didalam bidang research. tapinyaaaaa . tanggapan aku meleset sama sekali,

byk giler oi assingment and menambah pening aku . dah nak stdy week. tapi byk lg benda tak siap oi.
aku bru balik kelas penyelidikan di mana, setiap pelajar kena buat mini research.
 tp kengkonon nk tgk kefhman kite tentang cara nak wt research, sbb sem depan  kena buat projek sarjana 1.

masalahnya skrg, bebannya dah mcm apa. mcm dah viva btl. gilee. td ni dah msuk kali ke 3, penytaan masalah aku direject, oh my god. kau rasa? sgt tension!

aku boleh lihat disetiap muka rakan kelas aku, betapa mereka ingin menjerit betapa tekananya mereka. ya. mereka juga stress bukan aku aje. hikss.

baru skrg aku sedar, komitmen master lg besar komitmen degree . brulah sarjana. ahhh
untuk mghadapnya, aku harap aku tabah.


" bukan nak mengeluh cuma mengadu sisi-sisi kehidupan "




No comments:

Post a Comment