Sunday, June 14, 2015

Jangan derhaka .

"dia malu nak naik moto dgn ayah dia"
"naik lori sekejap pun taknak ,padahal perjalan tak sampai 5 minit"
"takpayh lah tahu, dorang kerja biasa je"
"alaaahhh malu la nak bgtaw"
"kerja biasa je tak mcm bapak kau"

aku sgtlah berangin bila aku dgr benda benda ni di sekeliling aku. lagi-lagi kalu dikalangan sepupu sepapat aku. what? kau malu ? kau sedar dorg sape? tnpa dorg kau tak jadi ape-ape.mungkin terbekanglai.

tlg weh . apa pun pekerjaan mak bapak kau, tlg hormat mereka. tolong sangat.
kau jagn lupe sapa bagi kau makan sapa bg kau duit sapa bagi kau pelajaran.

ini tidak, sibuk berhias sibuk bermekap, sibuk berselfie, sibuk acah-acah model . gambar instagram ,facebook penuh wajah kau muncung itik sambil bermekap tebal, sambil quote acah-acah islamik tapi gmbar penuh pose yang tah pape..
arggh.persetan.

 cemburu ? no. its called it menyampah .

acah-acah hidup kau lengkap sempurna. tp bila datang kat parents kau mcm 'siot' .
i mean mcm gtu kau layan parent kau ?  mungkin mereka tak tnjuk ape2 perasaan tp kalu aku sndri tgk aku jadi mcm menyampah,jijik, dgn perangai kau, habis apa pula perasaan mak bapak kau tu?


ok, itu satu contoh yang aku tak tujukan sape2. tapi kalau terasa, silakan.

please jadikan parents kau yang utama dr yang lain-lain. same2 ingat tanpa mereka kau tak jadi apa.

#maafkan aku tetibe emosi .

'kau siapa nak mendongak langit'












No comments:

Post a Comment